لوگوی تسلیت

پرسپولیس انلاین

مرکز بروز فوتبال|اختصاصی باشگاه پرسپولیس


ابزار وبلاگ

دانلود آهنگ جدید

افزایش بازدید

کد بنر تبليغات افقي

کد بنر تبليغات افقي


ابزار وبلاگ

دانلود آهنگ جدید

افزایش بازدید

کد بنر تبليغات افقي

کد بنر تبليغات افقي

پرسپولیس انلاین

مرکز بروز فوتبال|اختصاصی باشگاه پرسپولیس



ابزار وبلاگ

دانلود آهنگ جدید

افزایش بازدید

کد بنر تبليغات افقي

کد بنر تبليغات افقي


ابزار وبلاگ

دانلود آهنگ جدید

افزایش بازدید

کد بنر تبليغات افقي

کد بنر تبليغات افقي
طبقه بندی اخبار باشگاه

امار و ارقام تاثیر گذاری مربی در دربی

مدیر سایت | يكشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۱۷ ب.ظ

به گزارش پرسپولیس وبه نقل از ورزش3:
چرا برتری عددی با پرسپولیس بود؟
پرسپولیس با سیستم 2ـ4ـ4 لوزی بازی می‌کرد و استقلال با سیستم 1ـ3ـ2ـ4 بازی می‌کرد. البته فکر می‌کنم نبود کرار برای استقلال یک اشکال بزرگ بود که البته بعد از اخراج او دیگر این تیم نمی‌تواند از این بازیکن استفاده کند. یک سوال بزرگی که در ذهن من است، استقلال با وجود برتری عددی در خط هافبک چطور نتوانست بازی را حتی تا زمانی که گل نزده بود، از پرسپولیس بگیرد؟ در خط هافبک پرسپولیس 4 بازیکن حضور داشتند و در خط هافبک استقلال 5 بازیکن. مربی‌ای مثل گواردیولا سعی می‌کند از خط دفاع و مهاجمان خود، هافبک‌های کاذب درست کند تا در میانه میدان برتری عددی درست کند. تعجب من این است چطور استقلال آن بازیکن اضافه را در خط هافبک خود داشت، نتوانست در میانه زمین برتری عددی ایجاد کند. 


تعویض های مظلومی و برانکو 
احساسم این است تعویض‌هایی که مربیان در طول بازی انجام می‌دهند، این یک پالس به بازیکنان داخل زمین است. وقتی یک مربی یک مهاجم وارد زمین می‌کند، بازیکنان داخل زمین احساس می‌کنند که حتما باید گل بزند و وقتی بازیکنی را می‌‌آوری که مدافع است، بچه‌های داخل زمین ناخودآگاه احساس می‌کنند که باید در پز دفاعی قرار بگیرند؛ این کاری بود که آقای مظلومی انجام داد. در عین حال اتفاقی که برای شیوه بازی پرسپولیس افتاد این بود که برانکو در نیم ساعت آخر بازی نوراللهی را خط هافبک خود کم کرد و یک مهاجم را به زمین فرستاد. تعویض های آقای برانکو ریسکی بود. البته استقلال قصد داشت با تدابیر برانکو مقابله کند که در این کار موفق نبود. 

قبل از بازی فکرش را بکنید
قبل از بازی خیلی از مربی ها برای شرایط مختلفی که ممکن است در طول بازی پیش بیاید راهکارهای مختلفی را در نظر می گیرند چه وقتی عقب هستی و چه وقتی که جلو هستی. من فکر می کنم استقلال برای این شرایط برنامه از قبل تعیین شده نداشت. 
بازی علی اصغری پرسپولیس 
تصمیمات مربیان در بازی کلیدی است و من فکر می کنم تصمیماتی که کادرفنی پرسپولیس گرفت، بهتر از تصمیمات کادرفنی استقلال بود. البته این را ما از بیرون می بینیم و باید این را هم در نظر گرفت که امکانات یک مربی برای تعویض متفاوت است مثلا برانکو این امکان را داشت که مهاجم بلندقامت و سرزن به میدان بیاورد. اینکه پرسپولیس بی برنامه و علی اصغری باز می کرده را نمی پذیرم برای اینکه شما بازی های دیگر فصل را در دیده اید و آنها شیوه های مختلف بازی را امتحان کرده اند. شما وقتی می توانید بگویید پرسپولیس بی برنامه بازی کرد که فقط یک طرح برای بازی کردن داشته باشد. ولی این تعویضی که انجام شد و آمدن بنگتسون باعث شد که سبک بازی پرسپولیس تغییر کند و این خودش یک برنامه ریز ی بود. 

مهدی رحمتی و عکس العمل هایش
ستاره میدان بدون شک مهدی رحمتی بود با واکنش هایی که بعضی از آنها در حد بین المللی بود و متاسفم که مهدی نمی تواند در تیم ملی باشد و البته من مربی تیم ملی را هم می فهمم. در استقلال حنیف عمران زاده هم جزو بازیکنان شاخص بود و زیر این همه فشار خیلی خوب بازی کرد. در پرسپولیس هم بهترین بازیکن کمال کامیابی نیا بود و این بچه بی نظیر بازی کرد. کمال آمد بین دو مدافع وسط قرار گرفت و در طراحی بازی خیلی به پرسپولیس کمک کرد. او وظیفه اش را در طول بازی نگه داشت و بعد هم محسن مسلمان که شکل بازی اش را در پرسپولیس کاملا تغییر داده است و این بسیار باارزش است. البته فرشاد احمدزاده هم خوب بازی کرد ولی او همیشه تقریبا خوب بوده.
مربی ایرانی و مربی خارجی
دربی می تواند به مربیان دو تیم کمک کند تا در صورت موفقیت در آن، شکست اصلی (جام نبردن) را فراموش کنند و همین مساله این بازی را خیلی حساس تر می کند. حتی شاید قهرمان شدن اینقدر تاثیر روی زندگی روزمره مربی و بازیکن نمی گذارد که این بازی می گذارد. همین مساله شرایط را برای تصمیم گیری مربی سخت می کند. این را در ذهن داشته باشید که بازی 4 گله یا 6 گله ای بین دو تیم فقط یک بار در این 81 بازی اتفاق افتاده و اکثرا مسابقات با اختلاف یک گل به پایان رسیده است یا مساوی شده. مربی ها در این بازی اول می خواهند گل نخورند چون جبران گل واقعا دشوار است و این فشار طبیعا برای مربیان ایرانی بیشتر است.


  • مدیر سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">